سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون خشمناک شوم ، کى خشم خود را فرو نشانم ؟ آنگاه که انتقام گرفتن نتوانم ، تا مرا گویند اگر شکیبا باشى بهتر یا آنگاه که توانم تا مرا گویند اگر ببخشایى نیکوتر . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :1
کل بازدید :4648
تعداد کل یاداشته ها : 10
103/2/13
9:52 ع

بخش مرکزی شهرستان نیشابور

شامل 5 دهستان و در مجموع 162 دهیاری می باشد.

 

دهستان بینالود =                  19    روستا

دهستان دربقاضی=              33     روستا

دهستان ریوند=                    25     روستا

دهستان فضل=                    37     روستا

دهستان مازول=                   48     روستا

 

جمع کل روستاها=              162   روستا

بینالود= اندراب -  بجنو علیا  -  برگشاهی   - برمهان  -  بقیع  -  تلی  -  چهارگوشلی   - حیدر آباد   - زرنده -سرچاه  -  سید آباد معدن  - قاسمیه  -  قرونه -   کران  -  کلاته محمد جان  -  ماروسک  -  نصیر آباد - تنگه علیا - تیجان
 

دربقاضی= ابراهیم آباد موری  -  اسلام آباد عرب  -  امامیه   - باغ جعفر آباد -   بحرودی -   بشروی     بهمان  -  تلخک -   جوری   - جیلو  -   حسینی -   حقیه  -  خوجان  -  ده شیب   - دهنو لگزی   - رحیم آباد   - روح آباد کال  - سه گنبد  -  شادمیانه   - عبیر آباد  -  علی آباد شهید -   فردوس   - قلعه نو مهدی آباد   - کاریز صباح  -   کاریزک کهنه  -  کاریزک کنارکال  -  کریم آباد   - لک لک آشیان  -  محمود آباد فضل  -  نورآباد -  نوروزآباد - نوبهار - اقبالی

ریوند = انجیدن  -  آبجقان   - آهنگران  - بلقشه  - حکیم آباد  - ده حبه  - ده داروغه - رحیم آباد   - روح آباد  -  شادمهرک  -  شمس آباد   - شمسیه   - صالح آباد -  کارجیج   - گلشن -   لطف آباد  - مبارکه  -  محمد آباد -  محیط آباد -  مظفر آباد -   ملکنده - دهنو سربر - آرزومنده - رحیم آباد(فرخ آباد)

فضل = ابوسعدی -  ادگ  -  اسلام آباد لگزی  -  بشرآباد  -  بوژان -  بوژآباد  -  تحت منظر -   تورانی  - چاه بلند  - حسین آباد جدید -   حسین آباد ناظر  -   حصار  -  حمید آباد  -  خرم آباد -   خوش بالا  -  دارالسلام     دربهشت  -  دشت   - ده شیخ  -  دهنو شیخلان -  رود  -  سعد آباد  -  سوقند  -  طرب آباد  - عباس آباد    عشرت آباد  -  غار  -  فخریه  -  فرخک  -  فوشنجان -   فیلخانه  -  قریش آباد   - قلعه نو علیرضا بیگ -   معموری  -  نعیم آباد  -  یحیی آباد - برف ریز

 

مازول = اریه -   آبقوی  - باغشن گچ - بشنیج  - پیرکماج  -  چهار باغ   - حاجیان -  حسن آباد امام جمعه  - حسن آباد سرتپه  - حصار گل  - حصارجوق  -  خانلق  -  خرمبک   - خواجه بچه  -  خیر آباد    دامنجان  -  درخت جوز   - دولت آباد  -  ده حلاج  -  دهنو خالصه -   رستم آباد  -  رینگان   - زرنده-  سامغان    سنگونی  -  سه چوب -   سهل آباد   - سیدآبادمیرزاخلیل  -  شاداب -   شهرک  -  صومعه  -  طاغان -   عشق آباد کهنه   -  عیش آباد  -  فیض آباد زرنده  -  فیض آباد گراب   - قطن آباد  - قلعه نو جمشید  -  کابلی  - کلاغان   - منظر  -  میرآباد مازول  -  میرآبادرنگان   - نقاب-    یک لنگه - سر آب کوشک - صالحی - عسگر آباد


  
  

معرفی کامل جاذبه های نیشابور + آدرس

جاذبه های نیشابور

در مسیر جاده ای بین تهران به مشهد، می بایست از یکی از شهرهای تاریخ ساز ایران عبور کنید. نیشابور به عنوان یکی از شهرهای مطرح ایران که اندیشمندان، شاعران، عارفان و حتی تاریخ نویسان بسیاری را به فرهنگ و ادب ایرانی تقدیم کرده، در این مسیر قرار دارد. اما اگر به نیشابور رسیدید، به کجا بروید؟ نیشابور چه جاذبه هایی دارد؟ در کدام مکان های نیشابور می توانید به زیارت بروید؟ در میان جاذبه های نیشابور کدام یک را بهتر است برای اتراق نوروزی انتخاب کنید؟ جواب سوال هایی از این دست را در مجله الی گشت و اینجا پیدا خواهید نمود. اگر به نیشابور رفتید، می توانید به دیدن جاذبه های بسیاری بروید. جاذبه هایی که هرچند از جنس جاذبه های شهرهای بزرگی مانند تهران یا مشهد نیست اما ارتباط شما را با طبیعت بیشتر می کند. شما را به دنیای شاعرانی چون عطار و خیام نزدیک می نماید. در ادامه تمام جاذبه های نیشابور را خواهید دید.

 
 
دهکده چوبین نیشابور-جاذبه های نیشابور

مسجد جامع نیشابور

مطالب مرتبط:
در مسیر جاده تهران به مشهد چه جاذبه هایی در انتظارتان است؟
آشنایی با سوغاتی های مشهد
معرفی مرتفع ترین کوه ها و قله های ایران

مسجد نیشابور با آجرکاری های زیبای دوره تیموریان، یکی دیگر از جاذبه های نیشابور است که علاقه مندان به معماری را به خود جلب می کند. اگر در سفر به مشهد قبل از ظهر به نیشابور رسیدید، پیشنهاد می دهیم که به دیدن مسجد جامع نیشابور در خیابان امام نیشابور بروید. مسجد جامع نیشابور، جزو مساجد چهار ایوانی ایران است که سه ورودی دارد. از نکات جالب این مسجد، نبود مناره و گنبد در آن است. مسجد جامع نیشابور هم، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. دو سنگ نوشته زیبا در این بنا دیده می شود. کتیبه سردر ورودی آن، مربوط به دوره تیموریان است.

مسجد جامع نیشابور-جاذبه های نیشابور

بازار سرپوش نیشابور، قدیمی ترین بازار نیشابور

بازار قدیمی نیشابور یکی از جاذبه های نیشابور است که همچنان رونق خود را حفظ نموده و به دلیل سرپوشیده بودنش، چنین نامی بر آن نهاده اند. قدمت این بازار به دوران پهلوی می رسد و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. در انتهای این بازار، می توانید به بازاری بسیار جذاب با نام “بازار محلوج فروش ها” برسید. محلوج به معنی پنبه بوده و در این بازار، پنبه فروشان در زمانی که جاده ابریشم رونق داشت، بسیار فعال بودند.

بازار-محلوج-فروشان-جاذبه های نیشابور

آرامگاه عطار

آرامگاه عطار در کنار آرامگاه کمال الملک قرار گرفته و پارکی زیبا محوطه آن را تشکیل می دهد. عطار نیشابوری یکی از عرفا و شاعران نیشابوری است که در قرن هفتم هجری قمری می زیسته و کتاب هایی مانند منطق الطیر و تذکره الاولیای از شاهکارهای ادبیات فارسی متعلق به او هستند. بنای این آرامگاه متعلق به دوره تیموریان بوده که در منطقه قدیمی شادیاخ نیشابور قرار گرفته است. آرامگاه عطار به همراه باغ زیبایش یکی از جاذبه های نیشابور است که حس و حالی آرام و عرفانی را به گردشگران می دهد. آرامگاه پرویز مشکاتیان هم در نزدیکی باغ عطار قرار دارد.

آرامگاه-عطار-جاذبه های نیشابور

آرامگاه کمال الملک

مقبره یکی از بزرگترین نقاشان ایران نیز یکی از جاذبه های نیشابور است که عاشقان به خود را به سمت خود می کشاند. خوشبختانه این آرامگاه در نزدیکی دیگر جاذبه های مشهور نیشابور واقع شده و دسترسی گردشگران به آن بسیار آسان است. پس از دیدن آرامگاه عطار و خیام می توانید با کمی پیاده روی خود را به آرامگاه کمال الملک برسانید. ساره این آرامگاه نیز، توسط هنرمند معمار ایران، هوشنگ سیحون طراحی شده و در نگاه اول، بسیار به بنای آرامگاه عطار شباهت دارد. بنای آرامگاه در نهایت در سال 1342 رونمایی شد و در باغی زیبا برای بازدید علاقه مندان و گردشگران نیشابور قرار گرفت. سال این آرامگاه حدود 2 سال طول کشیده است.

آرامگاه-کمال الملک و عطار-جاذبه های نیشابور

افلاک نمای خیام

از جاذبه های نیشابور که می توانست روزی تبدیل به یکی از جاذبه های مطرح در ایران شود، افلاک نمای خیام است. این بنا در نزدیکی آرامگاه خیام و محل زندگی او بوده است. در نتیجه پس از بازدید از مغازه های فیروزه فروشی می توانید به دیدن آن هم بروید. هر چند که این بنا هنوز افتتاح نشده است، اما پروژه آن بنا بوده که بزرگترین بنای افلاک نمای خاورمیانه باشد.

افلاک-نمای-نیشابور-جاذبه های نیشابور

آرامگاه خیام

هر مسافری که به نیشابور وارد می شود، در همان ابتدا می تواند تابلوهای راهنما به سمت آرامگاه عطار و آرامگاه خیام نیشابوری را ببیند. این تابلوها شما را به سمت یکی از زیباترین باغ ها در نیشابور هدایت می کند. جدای از رباعیات خیام که جای تعمل دارد، این شخصیت تاریخی ریاضی دانی معروف بوده که در سراسر جهان با تقویم جلالی و مثلث خیام-پاسکال شناخته شده است. این منجم نه تنها به ستاره شناسی مشهور بوده بلکه در عرصه ریاضی نیز بسیار قهار بوده است. هوشنگ سیحون در ساخت آرامگاه این شاعر قرن پنجم، سعی نموده تا تمام خصوصیات و ویژگی های خیام را در آرامگاه به نمایش بگذارد.

به همین دلیل، بنای این آرامگاه جزو یکی از زیباترین آرامگاه های ایران محسوب می شود که در سال 1342 از آن رونمایی شد.

این آرامگاه در باغی در جنوب شرقی نیشابور واقع شده و امامزاده و مسجد محمد محروق هم در نزدیکی آن قرار گرفته است. در محوطه موزه تخصصی خیام و کتابخانه ای به همین نام نیز وجود دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید.

آرامگاه-خیام-جاذبه های نیشابور

قلعه لک لک آشیان

همانند بسیاری از شهرهای ایران، در میان جاذبه های نیشابور نام قلعه هم به گوشتان خواهد رسید. قلعه لک لک آشیان از آن دست قلعه هایی است که تنها ویرانه ای از آن باقی مانده و به دوران قاجاریه بر می گردد. این قلعه در فهرست ملی ایران به عنوان اثری تاریخی به ثبت رسیده و اگر به قلعه و بناهای تاریخی علاقه دارید، می توانید در روستای لک لک آشیان در جنوب شرقی نیشابور به دیدن آن بروید. از شهر نیشابور تا این روستا تنها 20 دقیقه رانندگی دارد.

قلعه-لک-لک-آشیان-جاذبه های نیشابور

دهکده چوبی نیشابور

این مکان در واقع در ابتدا زمینی شخصی متعلق به فردی به نام مهندس مجتهدی بود. مهندس مجتهدی زمانی که پس از سال ها دوری وارد روستای آب و اجدادی اش شد، تصمیم به ساختن این دهکده نمود. او دختان میوه بسیاری کاشت و بعدها از چوب درختان باغ خود خانه هایی چوبی را در ملک شخصی خود ساخت. اولین مسجد چوبی ایران را هم اکنون می توانید در این دهکده چوبی ببینید. در ساخت مناره های این مسجد مهندسی بسیار منحصر به فردی به کار رفته است تا نیروهای گرانشی و لرزش مناره ها را به دلیل وزش باد مهار نماید. همچنین تهویه هوا درون مسجد به خوبی انجام می شود.

از دیگر خانه های چوبی که در این یکی از جاذبه های نیشابور خواهید دید، یک کتابخانه دو طبقه ای، رستوران، نانوایی، غرفه و دو فروشگاه چوبی که می توانید از آن ها صنایع دستی نیشابور را خریداری کنید. اصطبل دهکده که در آن دو اسب که متعلق به خانواده مجتهدی هستند نگهداری می شوند. آلاچیق هایی برای نشستن گردشگران در ابتدای مسیر منتهی به مسجد قرار دارد که به شما اجازه می دهد به راحتی در محوطه به پیک نیک بروید.

خانه زیبا و تمام چوبی مهندس مجتهدی نیز در همین دهکده وجود دارد. کاشت درختان زیبایی در کل محوطه آن دیده می شود. این مجموعه بسیار زیبا نه تنها شما را به یاد شهرهای کانادا با کلبه ها و خانه های چوبی می اندازد بلکه تعجب شما را در ظرافت و معماری بر می انگیزاند. هزینه ورودی مجموعه، 2000 تومان است و در جلوی درب ورودی جای پارک ماشین وجود دارد.

دهکده-چوبی-جاذبه های نیشابور

جاذبه های نیشابور می توانید یا به سایت الی گشت مراجعه کنید یا اینکه وارد سایت میراث فرهنگی نیشابور به آدرس neyshaboor.razavichto.ir بروید.


  
  

 

در سفر به نیشابور کجاها برویم؟

 

جاهای دیدنی نیشابور,جاذبه های تاریخی نیشابور

نیشابور از شهرهای استان خراسان رضوی و بعد از مشهد دومین شهر بزرگ این استان است

 

نیشابور از شهرهای استان خراسان رضوی و بعد از مشهد دومین شهر بزرگ این استان است. این شهر با داشتن آب و هوای خوب، خاک مناسب و موقعیت جغرافیایی خاص همیشه مورد توجه مردمان مختلف برای زندگی بوده است و همین تاریخ طولانی، آثار تاریخی منحصربفردی را برایش به وجود آورده است. گردشگران زیادی در هنگام سفر به مشهد از این شهر هم بازدید و از جاذبه های معروفش دیدن می کنند. می خواهیم درباره دیدنی های نیشابور حرف بزنیم، در ادامه الی گشت را همراهی کنید.


آرامگاه خیام
خیام شاعر، ستاره شناس و ریاضی دان معروف ایرانی است که آرامگاهش در شهر نیشابور تبدیل به یکی از پربازدید ترین جاذبه های این شهر شده است. این آرامگاه در باغی قرار دارد که در هنگام حیات این شاعر، محل زندگی اش بوده است. همین که به داخل این باغ وارد می شوید تندیس زیبایی از خیام را می بینید و بعد از مدتی قدم زدن در میان درخت های سرسبز و سریفلک کشیده به محل آرامگاه می رسید. عمارت آرامگاه توسط استاد سیحون ساخته شده و طراحی آن به گونه ای است که شکوفه های درختان اطراف در هنگام بهار بر روی آرامگاه می ریزد. بر روی این عمارت،  بیست بیت از اشعار این شاعر در کتیبه های لوزی شکل با خط خوش نوشته شده است.

 جاهای دیدنی نیشابور,جاذبه های تاریخی نیشابور

خیام شاعر، ستاره شناس و ریاضی دان ایرانی است که آرامگاهش در شهر نیشابور است


باغ قدمگاه
در 24 کیلومتری نیشابور کمی آنطرف تر از جاده نیشابور- مشهد جایی در دامنه های جنوبی کوه بینالود و مشرف به دشت نیشابور مکانی مقدس به اسم باغ قدمگاه وجود دارد. علت نامگذاری این باغ به اسم قدمگاه این است که در آن سنگی سیاه وجود دارد که بر روی آن دو ردپا دیده می شود. این ردپاها را به امام رضا نسبت می دهند برای همین زوار زیادی که برای زیارت حرم امام رضا عازم مشهد هستند در مسیرشان برای دیدن این سنگ به این باغ می روند. باغی که امروز در این محل می بینید در زمان صفوی ساخته شده و تماشای معماری کوشک هشت ضلعی داخل آن حتما برایتان جالب است.

  جاهای دیدنی نیشابور,جاذبه های تاریخی نیشابور

باغ قدمگاه، در 24 کیلومتری نیشابور کمی آنطرف تر از جاده نیشابور قرار دارد

 

 

آبشار گرینه
برای دیدن این آبشار تماشایی باید به 40 کیلومتری شمال شرقی نیشابور بروید در آنجا روستایی به اسم گرینه هست که آبشاری زیبا را در دل خود جای داده است. این آبشار در شمال روستا قرار دارد و اگر به دره رودخانه بروید در جایی که رودخانه به دو بخش شمالی و شرقی منشعب می شود آبشار تماشایی گرینه در بخش شمالی رودخانه در جلوی چشمتان است. این روستا با اینکه چندان مورد توجه گردشگران نیست اما وجود رودخانه ای پر آب، باغات سرسبز و این آبشار از آن منطقه ای تماشایی ساخته است.

 جاهای دیدنی نیشابور,جاذبه های تاریخی نیشابور

 آبشار گرینه در فاصله 6 کیلومتری شمال روستایی به همین نام در میان دره ای سرسبز قرار گرفته است

 

غار سر نی
برای بازدید از غار «سر نی»  باید به روستای درخت جوز در 50 کیلومتری شمال غربی نیشابور در مسیر جاده نیشابور – قوچان بروید. این روستا طبیعت بکری دارد که به خصوص در فصل پاییز هزار رنگ، زیبایی چشم نوازی پیدا می کند. در این دره یک درخت چنار کهنسال است که بیش از 400 سال قبل کاشته شده و در پاییز تماشای برگ های یکدست رنگی اش از جاذبه های سفر به این دره است. اگر راه این دره را در پیش بگیرید در زیر یالی که به قله بینالود می رسد این غار آبی را پیدا می کنید غاری که می گویند بزرگ ترین غار آبی خراسان است.  فقط می توانید از قسمت ابتدایی این غار بازدید کنید چون در ادامه غار حوضچه آبی وجود دارد که اجازه پیشروی بیشتر به داخل غار را نمی دهد

  جاهای دیدنی نیشابور,جاذبه های تاریخی نیشابور

 غار «سر نی» در روستای درخت جوز در 50 کیلومتری شمال غربی نیشابور قرار دارد


باغرود
باغرود منطقه ای سرسبز در 12 کیلومتری شمال نیشابور است که در دره ای سرسبز و باطراوت جای گرفته است. در این دره رودخانه ای جریان دارد که محبوبیت زیادی را برای این منطقه به ارمغان آورده و آن را تبدیل به منطقه ای ییلاقی و خوش آب و هوا کرده است. به برکت همین رودخانه درختان میوه زیادی در این منطقه هست که چشم اندازهای سرسبزی را به وجود آورده اند. این منطقه از معروف ترین جاذبه های طبیعی نیشابور است و خیلی از مردم این شهر در آخر هفته ها برای استراحت به اینجا می روند. در مسیر رسیدن به این منطقه هم جاذبه های زیادی هست که دیدن از آن ها سفرتان را شیرین تر می کند. در این منطقه امکانات تفریحی زیادی مثل قایق سواری و شنا برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

  جاهای دیدنی نیشابور,جاذبه های تاریخی نیشابور

باغرود منطقه ای سرسبز در 12 کیلومتری شمال نیشابور است

 
آبشار بار
در 55 کیلومتری شمال غربی نیشابور در میان دره های رشته کوه بینالود شهری به اسم بار وجود دارد که آبشاری زیبا به همین نام در آن هست. این آبشار در احاطه کوه ها و باغ های گردو قرار گرفته و جلوه گر چشم اندازهایی ناب طبیعت است. در اینجا، آب از دل کوه های بینالود بیرون می زند و آبشاری به طول بیش از 300 متر را به وجود آورده است. در ادامه این آبشار رودخانه ای به طول 20 کیلومتر شکل گرفته که در طول مسیر آب چشمه سارهای زیادی به آن وارد می شود. اگر دوست دارید در سفر به این شهر چشم اندازهایی سرسبز و بینظیر ببینید به این روستا بروید چون در آن به غیر از این آبشار باغات میوه زیادی هم هست که زیبایی اش را دوچندان کرده است.   

 جاهای دیدنی نیشابور,جاذبه های تاریخی نیشابور

آبشار بار در 55 کیلومتری شمال غربی نیشابور واقع شده است

رشته کوه های بینالود
بینالود با ارتفاع 3211 متر مشهورترین کوه استان خراسان است و در شمال نیشابور قرار دارد. این کوه در بین نیشابور و مشهد جای گرفته و همه آن را به بام خراسان می شناسند. با اینکه آب و هوای اینجا گرم و خشک است اما بر روی این کوه باران قابل توجهی می بارد و خیلی از جاذبه های نیشابور مثل آبشارها و غارها به خاطر وجود همین کوه است. کوه، قله های زیادی دارد که تعدای از آن ها شامل  قوچگر و فلسکه هستند. در قسمت شمالی این رشته کوه یک رشته کوه فرعی هست که تماشای دره های صخره ای آن  جالب توجه است.


  
  

نیشابور یکی از شهرهای تاریخی استان خراسان رضوی می باشد .شهری که اندیشمندان عارفان و شاعران و حتی تاریخ‌نویسان زیادی در آن زندگی کرده اند. قبل از سفر به این شهر تاریخی بهتر است اطلاعاتی درباره محل اقامت رستوران ها و جاذبه های گردشگری آن بدانید. پس با ما در این مطلب از سلام نو همراه باشید.

نیشابور کجاست؟

نیشابور پس از مشهد دومین شهر بزرگ است که در استان خراسان رضوی می باشد و در امتداد رشته کوه های بینالود قرار دارد و یکی از مهم ترین مراکز تاریخی صنعتی و گردشگری این منطقه می باشد و نمادی از تاریخ و فرهنگ ایران است. نیشابور به دلیل آنکه آرامگاه عطار نیشابوری و حکیم خیام را در خود جای داده است که سالانه گردشگران بسیار زیادی را به سوی خود جذب می کند.

بهترین راه سفر به نیشابور

بهترین راه سفر به نیشابور خرید بلیط قطار مشهد می باشد فاصله نیشابور از تهران 764 کیلومتر می باشد و مدت سفر زمینی آن 8 ساعت و نیم است و برای سفر هوایی فقط 1 ساعت و 25 دقیقه طول می کشد و مدت سفر با قطار از تهران 10 ساعت و نیم می باشد .

شرایط آب و هوایی نیشابور

نیشابور در فصل تابستان گرم و خشک و در زمستان بسیار سرد می‌باشد و سردترین ماه های این شهر دی و بهمن می باشد و تیر و مرداد گرم‌ترین زمان شهر نیشابور است.

محل اقامت در نیشابور

اگر می خواهید هزینه زیادی را برای سفر به نیشابور خرج کنید می توانید به هتل های چهارستاره بروید خدمات مناسب و عالی را فراهم می کنند و همچنین هتل های سه ستاره خوبی هم در این شهر وجود دارد ولی اگر قصد سفر ارزان را دارید می توانید به خانه های موجود برای اجاره مراجعه نمایید .

رستوران خوب در نیشابور

درشهر نیشابور رستوران های متنوعی وجود دارد از جمله شاهکار ،پارس، اعیانی ،عمارت و ملت که جزو گزینه‌های خوب در این شهر می باشد و اگر هوس فست فود کردید می توانید به پیتزا کندو یا پیتزا روبانی بروید .

سوغات نیشابور چیست ؟

سوغات نیشابور صنایع دستی ، فیروزه کاری می باشد و همچنین صنایع دستی دیگری از جمله قالی ، سفال ، ظروف لعاب کاری شده نیز می باشد.

برای خرید آنها می توانید به بازار سرپوشیده نیشابور بروید .

مراکز خرید نیشابور

بازار سرپوشیده نیشابور که متعلق به دوره صفوی می باشد و در آثار ملی به ثبت رسیده است بازار فیروزه ، مجتمع تجاری تفریحی الماس سنتر ، مجتمع مروارید ،مجتمع تجاری قریشی و مجتمع های تجاری بکائیان ، قدس و مشعوفی

مکان های دیدنی در نیشابور

مسجد جامع نیشابور که بسیار زیبا می باشد در زمانی که اسلام به ایران وارد شد در هر شهری یک مسجد ساخته شد که مسجد جامع نیشابور از مساجد چهار ایوانی ایران است و سه ورودی دارد و جالب تر از آن که این مسجد نه مناره دارد و نه گنبد. این مسجد در آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است و دو کتیبه در آن وجود دارد کتیبه سر در ورودی آن مربوط به دوره تیموریان است .

آرامگاه عطار نیشابوری

آرامگاه خیام نیشابوری

آرامگاه کمال المکلک

افلام نمای خیام

باغرود منطقه ییلاقی و مملو از باغ های و درختان و رودی خروشان

روستای دیزباد

دره هفت غار

بوژان شهر تاریخی با قدمتی 700 ساله